תפריט לאיזון בדיקות דם לנשים בהריון

חטיפים בריאים בהריון אם את רעבה בין הארוחות, השתדלי לא לאכול חטיפים עתירי שומן ו/או סוכר כגון ממתקים, עוגיות, צ'יפס או שוקולד. בחר מזונות עשירים בויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ופחמימות בריאות. נסו להימנע מפחמימות פשוטות כמו תפוחי אדמה, צ'יפס, אורז לבן, ממתקים, סודה וממתקים אחרים. הסיבה לכך היא שהם גורמים לעלייה מהירה ברמות הסוכר בדם לאחר צריכת מזונות כאלה.

מזונות אלו עשירים בסיבים ועוזרים לשמור על רמות סוכר נמוכות יותר מדגנים מזוקקים כגון לחם לבן ואורז לבן. פירות הם מאוד מזינים, אבל בגלל שהם מכילים סוכרים טבעיים, אתה יכול לאכול רק מנה אחת בכל פעם.

אם אתה בוחר לאכול מזונות אלה, קח מנה קטנה או אכל אותם רק באירועים מיוחדים. אם אתם אוכלים או שותים מזונות או משקאות תחליפי סוכר, עשו זאת במתינות כדי שלא יחליפו מזונות או משקאות מזינים יותר.

אתה צריך למצוא איזון בין אכילת מספיק פחמימות

כדי לקבל את האנרגיה והגלוקוז הדרושים לבין הגבלת צריכת הפחמימות כדי לשלוט ברמת הסוכר בדם. הדבר החשוב הוא לאכול את הכמות הנכונה של פחמימות ולבחור מזון בריא. פחמימות נמצאות בעמילן, פירות, ירקות, חלב ויוגורט, ולכן יש למדוד את חלקי המזון הללו. הימנע ממזונות עמילניים. מזונות עמילניים עשירים בפחמימות, מה שיכול להיות בעל השפעה משמעותית על רמות הסוכר בדם, ולכן חשוב לאכול רק כמות קטנה של מזונות עמילניים.
כדי לראות פרטים נוספים על תפריט לאיזון בדיקות דם לנשים בהריון והיכנסו לאתר של מיטל כדורי יש לגלוש לאתר mkdiet.co.il

אין צורך להקפיד על דיאטה מיוחדת

אך חשוב לאכול מגוון מזונות מדי יום כדי לקבל את האיזון התזונתי הנכון לו אתה והתינוק שלך זקוקים. עדיף לקבל ויטמינים ומינרלים מהמזון שאתה אוכל, אבל במהלך ההריון, אתה צריך גם לקחת תוספי חומצה פולית כדי להבטיח שתקבל את כל מה שאתה צריך. לנשים המתכננות להיכנס להריון ובשלושת החודשים הראשונים להריון, מומלץ לצרוך 500 מיקרוגרם חומצה פולית ביום ולאכול מזונות עשירים בחומצה פולית טבעית או מועשרת. רוב הרופאים ממליצים לנשים הרות ליטול תוספי ויטמינים ומינרלים טרום לידתיים כל יום בנוסף לתזונה בריאה.

תזונה מאוזנת

היא תמיד חשובה, ואף חשובה יותר במהלך ההריון, כי מה שאת אוכלת הוא מקור התזונה העיקרי לתינוק שלך. על ידי הקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת, יש סיכוי גבוה יותר לקבל את אבות המזון הדרושים לך. לכן, כאשר את בהריון, חשוב להגדיל את כמות המזון שאת צורכת עם רכיבי תזונה אלו.

רוב הנשים יכולות לענות על הצרכים המוגברים שלהן עם תזונה בריאה המכילה פירות

ירקות, דגנים מלאים וחלבונים. תזונה בריאה כוללת ארוחות מאוזנות מכל קבוצות המזון כדי לספק לך את הרכיבים התזונתיים, הויטמינים והמינרלים הדרושים לך להריון בריא.

לנשים עם סוכרת הריונית

תזונה מאוזנת יכולה גם לעזור לשמור על רמות הסוכר בדם ברמות היעד. טיפול אכילה בריאה ופעילות גופנית סדירה יכולים לעזור לנשים רבות לשלוט ברמת הסוכר בדם ולשלוט בסוכרת הריונית. כ-85% מהנשים יכולות לשלוט בסוכרת הריונית באמצעות פעילות גופנית סדירה (אפילו הליכה 10-15 דקות לאחר כל ארוחה מועילה) ותזונה מאוזנת ובריאה. יש להפנות אותך לדיאטנית סוכרת לייעוץ לגבי תזונה והרגלי אכילה בריאים.

תזונה בריאה היא תמיד חשובה, במיוחד במהלך ההריון. בחר מגוון רחב של מזונות בריאים מחמש קבוצות מזון במהלך ההריון כדי לענות על הצרכים התזונתיים שלך ושל תינוקך.

האכלה במהלך ההריון לא רק שאכילת מזונות מזינים טובה לך ולתינוקך

היא גם יכולה להקל על חלק מאי הנוחות במהלך ההריון. אכילת תזונה בריאה ומאוזנת, עלייה במשקל ופעילות גופנית יכולים לעזור לשמור על רמות הסוכר בדם ולספק לך ולתינוקך את החומרים המזינים הדרושים לך להריון בריא. ביצוע שינויים בתזונה שלך יכול לעזור לך לשלוט ברמות הגלוקוז ובמשקל שלך, ולהפחית את הסיכון לסיבוכי הריון.

שקול דיאטת סוכרת הריון כנשק הסודי שלך למניעת סיבוכים במהלך ההריון והלידה. אכילת תוכנית ארוחה לסוכרת הריונית תסייע להגן על תינוקך מפני סיבוכים פוטנציאליים של סוכרת הריונית, כולל משקל לידה גבוה ולידה מוקדמת.

ארוחות מוגבלות או כל צורה של דיאטת חירום במהלך ההריון עלולות להשפיע קשות על בריאותך ושל תינוקך

ואינן מומלצות במהלך ההריון. בזמן שאתה צריך לאכול הרבה מזונות בריאים במהלך ההריון, אתה צריך גם להימנע ממחלות המועברות במזון כגון ליסטריוזיס וטוקסופלזמה, שעלולות להיות מסכנות חיים עבור תינוקך שטרם נולד ויכולות לגרום למומים מולדים או הפלה. למזון גולמי או לא מבושל יש את אותו סיכון: הם יכולים לגרום למחלות. ולמרות שדגים מבושלים יכולים להיות חלק בריא מהתזונה שלך במהלך ההריון, הימנעי מדגים עשירים בכספית.

מזונות ומשקאות עשירים בשומן רווי, סוכר ומלח אינם חלק חשוב מתזונה בריאה. הדיאטה הטובה ביותר למניעה וטיפול בסוכרת הריונית היא דיאטה המאזנת פחמימות, חלבונים ושומן כך שרמת הסוכר בדם לא תעלה במהלך האכילה.

כשאתה אוכל, מערכת העיכול שלך מפרקת את רוב המזון לסוכר שנקרא גלוקוז. פחמימות במזונות מומרות לסוכר (הנקרא גם גלוקוז) בעת העיכול. הגלוקוז חשוב לך ולתינוקך, אך יותר מדי גלוקוז בדם עלול לגרום לבעיות.

חשוב לעקוב אחר כמות הפחמימות בתזונה

כולל סוג הפחמימות ותדירות האכילה שלהן, על מנת לשלוט ברמות הסוכר בדם. נטילת רמות הגלוקוז שלך מדי יום, ולעתים קרובות לאורך היום, יכולה לעזור לך לקבוע מתי אתה צריך לאכול, כמה אתה צריך לאכול ואיזה מזונות הם הטובים ביותר עבורך.

במהלך השבוע הראשון

כאשר אתה משנה את התזונה שלך כדי להתאים טוב יותר את רמת הסוכר בדם, אתה תחילה בודק את רמת הסוכר שלך בבוקר ושעה לאחר כל ארוחה. לאחר שמירה על דיאטה זו במשך שבוע ובדיקת רמות הסוכר בדם, תדע כיצד הגוף שלך מגיב למזונות מסוימים. כמובן, הזרקת אצבעות כמה פעמים ביום לא תמיד יכולה להיות הרעיון שלך לזמן טוב, אבל הגלוקוז בדם שלך באמת יגיד לך איך הגוף שלך מגיב למה ואיך אתה אוכל.

לאחר שסוכרת הריונית מאובחנת

סביר להניח שהרופא שלך ישוחח איתך על איך לבדוק את רמת הסוכר בדם שלך וימליץ לך לדון בתוכנית ארוחות מותאמת אישית עם דיאטנית רשומה. הדיאטנית שלך ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות יכולים לעזור לך לתכנן תזונה בריאה שמתאימה לך ולהבטיח הריון בריא.

דילוג לתוכן