המלצה לרופא שיניים לתותבות

שיניים תותבות הן מכשירים נשלפים המחליפים שיניים חסרות ועוזרים לשחזר את החיוך שלך. שיניים תותבות מקובלות הן שיניים מלאכותיות נשלפות המיועדות לשימוש מיידי לאחר הסרת שיניים טבעיות. ניתן להשתמש בתותבות הניתנות להסרה מיידית מיד לאחר הסרת השיניים הטבעיות.

רופאי שיניים ממליצים על התותבות הללו כאשר נותרות שן טבעית אחת או יותר בלסת התחתונה או העליונה

רופא שיניים עשוי להמליץ על תותבת מלאה כאשר חלק מהשיניים של המטופל חסרות, בעוד שתותבת חלקית היא אידיאלית כאשר חלק מהשיניים הטבעיות נשמרות.

למטופלים שאיבדו את כל השיניים

ניתן לשקול שיניים תותבות מלאות. אם איבדת את כל השיניים או רבות מהן בתאונה, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על שיניים תותבות כשיניים חלופיות. אם יש לך מחלת חניכיים או חורים רבים בשיניים, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ לך על שיניים תותבות.

לפעמים ייתכן שרופא השיניים יצטרך להרכיב בסיס תותבות או ליצור בסיס חדש באמצעות השיניים של שיניים תותבות קיימות. לאחר מסירת התותבות למרפאת רופא השיניים, ייתכן שרופא השיניים יצטרך לבצע כמה התאמות קלות.

המטופל מנסה צורה זו מספר פעמים

כדי שרופא השיניים יוכל לבצע התאמות להתאמה, לצורה או לצבע. לאחר כוונון עדין של התבנית כך שתתאים למטופל, רופא השיניים ישלח את התבנית למעבדה כדי שניתן יהיה ליצוק את השחזור הסופי. אם המטופל מחליט לקבל תותב, רופא השיניים יתרשם מהחניכיים, שייצוק.

התותבות נשלחות חזרה לרופא השיניים שלך שם אתה קובע תור להתאמה

לאחר התאמת התותבות, מעבדת השיניים מייצרת אותן תוך מספר שבועות. בדרך כלל, רופא השיניים שלך ימתין עד שתתרפא מהעקירה שלך לפני תכנון שיניים תותבות נשלפות. רופא השיניים שלך ייעץ לך באיזו תדירות עליך לבקר את התותבות שלך לבדיקה וניקוי מקצועיים.

לאחר התאמה של תותבת

לרוב נדרש ביקור מעקב אצל רופא השיניים על מנת שניתן יהיה לבדוק ולהתאים את ההתאמה. ביקורים קבועים אצל רופא השיניים יכולים להבטיח שתותבות של אדם נבדקות באופן קבוע לאיתור נזקים או בעיות אחרות. רופא השיניים שלך יכול להעריך את מצב השיניים, מבנה עצם הלסת ובריאות הפה הכללית כדי להמליץ על סוג התותבת המתאים לך ביותר.

שוחח עם רופא השיניים שלך

כדי לראות אם שיניים תותבות מתאימה לך ולמד עוד על מדוע וכיצד משתמשים בחומרים שונים כדי שתוכל לבצע בחירה נבונה. אם חסרות לך שיניים נוספות אך אינך רוצה להתמודד עם פגמים בתותבות, דבר עם אחד מרופאי השיניים שלנו לגבי החלופה הטובה ביותר עבורך ועבור השיניים שלך. הרופא שלך ימליץ על סוג התותבת הטוב ביותר בהתבסס על מספר השיניים החסרות.

ישנם מספר סוגים של שיניים תותבות, ותחולתם תלויה אך ורק בצרכים ובשלב של טיפול השיניים. לא משנה איזה סוג ממליץ רופא השיניים שלך, רופא שיניים כללי יכול להתאים לך שיניים תותבות.

למרות שהם מחליפים פחות שיניים

הם קשים יותר לרופא השיניים שלך, מכיוון שהם חייבים להתאים לשיניים שעדיין יש לך. כל תותבת חלקית היא שונה, ואם אתה מאבד שיניים נוספות לאחר ביצוע תותבת חלקית, רופא השיניים שלך יכול לעתים קרובות לשנות את התותבת כדי להוסיף שיניים מלאות חדשות לפי הצורך. לדוגמה, אם חסרות לך כל הטוחנות שלך אבל עדיין יש לך חותכות, רופא השיניים שלך יכול לעצב תותבת חלקית עם חוטים שתתאים לשיניים הקדמיות שלך ולשיניים מלאכותיות שהיו פעם הטוחנות שלך. שיניים תותבות בשתלים תומכות ביותר משן אחת, ולעתים קרובות את כל מערך השיניים.

תותבות שתלים מספקות עוגן לחיבור שיניים בפה

שלא כמו שיניים תותבות, שתלים דנטליים אינם ניתנים להסרה, מה שהופך אותם לנוחים מאוד לפעילויות יומיומיות כמו אכילה ודיבור. תותבות קונבנציונליות יכולות להיות מחוברות לשיניים טבעיות או לנוח על החניכיים, עם זאת, שיניים תותבות הנתמכות בשתל מסתבכות מעט ומקובעות בניתוח ללסתות. תותבות הנתמכות בשתל גם עוזרות לשמר את תפקודו ומראהו של המטופל על ידי שמירה על המבנים התומכים של הפה מעורבים.

שתלים הנתמכים בשתל הם בדרך כלל אפילו יותר נוחים מהשתלים המסורתיים ומספקים גירוי בריא לעצם הלסת

מה שיכול לסייע במניעת איבוד עצם וצניחת הפנים. שתות תותבות נראות בדיוק כמו שיניים אמיתיות; ואז להחזיר בך את האמון. תותבות חלקיות נשלפות מיועדות למטופלים שחסרות להם שיניים או שמעדיפים אפשרות נשלפת. תותבות חלקיות קבועות מיועדות למטופלים שחסרות להם כמה שיניים ולמי שמעדיפים אפשרות קבועה.

תותבות אלו נראות טבעיות ועשויות ממגוון חומרים כולל אקריליק ומתכת

שיניים תותבות הן מכשירי שיניים נשלפים המשמשים להחלפת שיניים חסרות. שיניים תותבות הן בעצם מכשירי שיניים נשלפים שיכולים לשמש כדי להחליף שיניים חסרות או מוחלשות. שיניים תותבות משמשות להחלפת שיניים שנפגעו מעששת ופריודונטיטיס (מחלת חניכיים).

שיניים תותבות טובות עבורך אם איבדת את השיניים שלך בגלל מחלת חניכיים

פציעה או חורים, או אם אתה רק רוצה חיוך יפה ובהיר. אם אתה נגד תותבות בגלל שיניים חסרות, יש דרכים אחרות לשחזר את החיוך היפה שלך. אם עקרתם לאחרונה מספר שיניים עקב עששת מתקדמת או מורסה, ייתכן שרופא השיניים שלכם ימליץ על שיניים תותבות כהחלפה. כמו כן, פנה לרופא השיניים שלך אם יש לך חששות לגבי התותבות שלך.
עבור עוד מידע בתחום של המלצה לרופא שיניים לתותבות יש לבקר ב- totavotlior.co.il

אם יש לך שיניים תותבות

המשך לקבוע בדיקות קבועות אצל רופא השיניים שלך כל 6 חודשים. רופא השיניים עשוי להתחיל להתקין את התותבת של המטופל לאחר שהחניכיים החלו להחלים. סוג זה של תותבות אינו מחייב את המטופל להישאר ללא שיניים לאורך זמן; עם זאת, סוג זה של תותב צריך להיות מותקן מחדש כמה חודשים לאחר ההתאמה. יש להסיר את שאר השיניים לפני שניתן ליצור תותבת מלאה קונבנציונלית או מיידית.

לפני התאמה מלאה של תותבת ניתנת להסרה

רופא השיניים מובן מסיר את כל השיניים הנותרות. מכיוון שהמטופל נותר ללא שיניים בתהליך זה, רופא השיניים יכול למדוד את הפה בקלות לפני הוצאת התותבת ולאחר מכן להכניס מיד תחליף כדי לשמור על נוחות המטופל בינתיים. להתאמה מושלמת, ייתכן שרופא השיניים יצטרך להמתין מספר חודשים לפני שיוכל לבחון את הפה ולהזמין תותבת שלמה מספק.

לא משנה אם לאדם יש תותבות מלאות או חלקיות

הוא עדיין צריך לראות את רופא השיניים שלו לפחות פעמיים בשנה, או כאשר רופא שיניים ממליץ עליהם. מכיוון שכל מטופל דנטלי הוא שונה, רופאי שיניים מנוסים ממליצים על סוג התותבות בהתאם למצב הספציפי שלהם, מה שאומר שתותבות הן אפשרות חלופית יעילה לאנשים שחסרות להם שיניים מרובות.

תיקון שיניים תותבות בראשון לציון

דילוג לתוכן