איך מחליטים איזה שם לתת לילדה שלכם

בחירת שם לילדה שלכם זה עניין מאתגר. באותה התקופה כולם מייעצים ואומרים את דעתם בנושא ואתם נשארים עם המון אופציות שצריכים להחליט בניהם מה הוא השם המועדף עליכם.

 

בחירת השם לילדה שלכם הוא צעד חשוב שמצד אחד לא צריך להתייחס לזה כמו פרויקט חייכם אך בהחלט לתת לזה את הבמה הראויה. הורים רבים מחליטים על השם רק אחרי הלידה ולטענתם בחירת השם צריכה להיות רק שרואים את התינוקת מול עינהם.

בשנים האחרונות בישראל, הורים צעירים נותנים שמות מיוחדים עם משמעויות שלא הכירו כאן על אדמת המדינה. כמו כן, שמות בינלאומים תופסים את הבמה המרכזית ושמות כמו : ריי, מייקל וליאו מחליפים שמות ישראלים שבשנות ה- 90 היו פופולרים מאוד.
השיטה הטובה ביותר לקבל החלטה על שם בתכם היא קודם כל לסנן את כל השמות שבשום אופן לא תרצו וככה תישארו עם מספר מצומצם שיגיע לגמר.

 

לא סתם שם יפה, שם בעל משמעות

השם של הילדה שלכם יכול להיות בעל משמעות אישית עבורכם. אי אפשר באמת להתאים את השם לאישיות שלה אך כן לחשוב מה יכול להתאים לה לדעתכם. לבסוף, זה לא משנה מה תבחרו, שם חמוד או שם ייחודי שתצרו לה, זכרו שהתוצאה צריכה להתאים לאישיותכם, תיהיו מרוצים ותאהבו את השם.

 

שם שניתן על שמה של הסבתא

בישראל ובמדינות נוספות ברחבי העולם, מסיבות דתיות, כבוד המשפחה והמשכיות, נהוג לתת לילדה שם כמו של הסבתא שהלכה לעולמה ובזאת להנציח את שמה. מעבר לכך, כאשר מדובר בשם ארוך או לא מתאים לתקופה של היום ועושים את ההתאמות הנדרשות, למשל, לתת לשם גרסה מקוצרת או להשתמש בכמה אותיות של שמה של הסבתא.

ברוב המקרים מדובר במשפחות מאמינות או כאלה שחושבות שאכן העברת השם תתן לה חיים טובים יותר ויעשה כבוד רב לאותה הסבתא.

בנוסף, אם לכם זה לא מתאים ההמשכיות הזאת ולא מצאתם פתרון או שם מקוצר לשם המסובך שהיה לסבתא, זה בסדר,  יש המון אופציות לתת שמות לבנות ואתם תבחרו את השם המושלם עבור בתכם.

 

התאמת השם למראה התינוקת

רבים טוענים שזה לא מספיק רציני להתאים שם למראה התינוקת מכיוון שכולם נראים מאוד זהים בגיל כמה ימים וזה לא פרמטר שלפיו יפול דבר. מנגד, אחרים טוענים שהעיניים והפנים בהחלט קובעים איזה שם להעניק לילדה שלהם ויש לייחס לזה חשיבות.

חשוב לזכור גם על נזקים עתידיים ולתת שם שלא יהפוך לכינוי מעליב בעתיד או יגרום לילדים רעים לצחוק על הילדה שלכם.

שם לפי תקופה, עונה או מדינה

ישנם הורים רבים שנותנים שם לילדה שלהם בעקבות תקופה שעברו לאחרונה. שם של מדינה, עונה בשנה כמו סתיו ואביב או בכלל סיפור ייחודי שרק הם מבינים את המשמעות וזה מסמל משהו מיוחד עבורם.

 

עם קצת מחקר

כיום יש אתרים רבים ברחבי הרשת שיעזרו לכם לעשות סדר, אחד מהמובילים זה אתר השמות של בייבילנד, שם תוכלו לראות שמות שאפילו לא עלו לראשכם, זה יפתח לכם את המחשבות למקומות שעוד לא הייתם בהם ותרגישו יותר בטוחים בהחלטה שתקבלו לאחר שקראתם את משמעות השם ומה הוא מסמל.

זכרו, מה שחשוב אחרי כל הטיפים זה שתיהיו מרוצים מהחלטתכם, תהנו מהדרך, זה לא סבל, זה הרגע הכי מרגש בחייכם.

בהצלחה !

דילוג לתוכן