איך לזהות תכשיט כסף איכותי

מצד שני, אם התכשיט שלך לא מוכתם במגע עם אקונומיקה הם עשויים מתכשיטי כסף מלאכותיים העשויים מחומר שאינו כסף סטרלינג לא ישמרו על הברק שלו לאורך זמן, תכשיטים העשויים מברזל, נחושת, קובלט ועוד. מתכות לא יקרות מלבד זהב, פלטינה וכסף עלולות להתחמצן ולאבד את המראה המקורי שלהן.

מתכות זולות כמו ניקל או פליז עלולות לגרום לזיהומים, במיוחד עגילים. שימו לב שאם העור שלכם רגיש לאלרגיות למתכות, יש סיכוי שכסף עשוי להכיל ניקל.

כסף אמיתי צריך להיות מעט קריר למגע וחם כאשר לוחצים עליו על המתכת; כסף אמיתי גם צריך להיות חזק ביד ובעל משקל הגון.

כסף טהור

הוא באופן טבעי רך מאוד ומתכופף או נשבר בקלות בשימוש בתכשיטים, ללא צורך לערבב עם מתכות חזקות יותר. כסף טהור (99%+) רך מדי לייצור תכשיטים, ולכן תכולת הכסף המקסימלית של תכשיטים היא 0.925, כלומר תכשיט מכיל 4/5 או 80% כסף ו-20% סגסוגת.

בהתאם לסגנון הפריט ולחותמת הדואר של המאה ה-19

לעתים קרובות אתה יכול להתחיל לחפש תכשיטים אירופאים ויצרנים זרים אחרים. יצירות ישנות יותר מתחילת המאה ה-19 יהיו עם החותמת "STERLING", "STER" או "SS" איפשהו על אבן החן. אתה יכול לדעת אם חתיכה עשויה כסף סטרלינג או כסף מלאכותי באמצעות מגנטים. מתכות כמו זהב, כסף ופלטינה אינן מגנטיות, כך שתוכלו להיות בטוחים שהתכשיטים שלכם אינם כסף אמיתי.

דרך נוספת לבדוק היא לראות אם לתכשיט שלך יש סימנים כלשהם הקשורים לניקיון שלו: בדוק את כל תכשיטי הכסף שלך אם יש סימן "מותג" (ייתכן שתצטרך זכוכית מגדלת בשביל זה).

השתמש במטלית לבנה רכה

כדי לנגב חלק קטן מהתכשיטים. אם נשאר סימן שחור על פני השטח, זה אומר שהכסף הוא כסף סטרלינג 925. דרך נוספת לבדוק כסף היא לנגב את התכשיט עם מטלית הברקה לבנה. אם אתה מבחין בכתמים שחורים על הבד לאחר שפשפת התכשיטים שלך, היה סמוך ובטוח שזה כסף סטרלינג 925.

גם אם התכשיט מתואר כמצופה כסף טהור

תכולת הכסף הכוללת היא אחוזים בודדים בלבד. אם תכשיט מכיל 92.5% (או יותר) כסף טהור, הוא נחשב לכסף טהור, אך כסף טהור הוא רך מכדי להשתמש בו ללא מתכות אחרות. מסיבות שונות, יסודות מתכת אחרים קשורים לכסף, כפי שמתואר להלן.

מצד שני

לוח הכסף שונה מכסף אמיתי מכיוון שרק פני השרשרת מצופים בכסף אמיתי, והשאר עשוי מנחושת או מסגסוגת ניקל. אם אתם מכירים ציפוי זהב, תשימו לב שציפוי כסף הוא אותו דבר: שכבה דקה של כסף המונחת על מתכת בסיס שונה, בדרך כלל נחושת.

זה שונה באופן בולט ממוצרים מצופים כסף

שבהם מורחים שכבת כסף על מתכת או סגסוגת אחרת, כך שהוא יכול בקלות לשרוט ולהתחמצן. תוספת של מתכות אחרות לכסף מגבירה את הקשיות והופכת אותו למתאים ועמיד יותר לשימוש בתכשיטים וכלי בית כמו כלי כסף. הרכב זה מספק מגוון חזק יותר של כסף שהוא תכשיט באיכות סטנדרטית. ההבדל העיקרי בין שני סוגי הכסף הללו הוא הרכבם.

מסיבה זו, תכשיטנים החלו לערבב כסף עם יסודות קורט אחרים כדי לחזק אותו. פריטים מזויפים בציפוי כסף או כסף עשויים בדרך כלל ממתכות אחרות.

זוהי בדיקה פשוטה

כדי לעזור לך להבין אם הפריט שלך הוא כסף אמיתי. דרך קלה נוספת לגלות אם התכשיט שלך הוא כסף סטרלינג אמיתי 925 היא להשוות אותו לפריט באותו משקל שאתה יודע שהוא עשוי מכסף אמיתי. תכשיטן מקצועי יכול להשתמש בחומצה חנקתית כדי לקבוע אם תכשיטים או אביזרים עשויים מכסף סטרלינג אמיתי 925.

כסף סטרלינג

הוא מתכת רכה ואם תטפלו היטב בתכשיטי הכסף או הסכו"ם שלכם, זה יחזיק מעמד זמן רב. כסף סטרלינג עמד במבחן הזמן, מה שאומר שסביר להניח שהוא יהיה מסוגנן כמו המתכת היקרה שאנחנו אוהבים. כסף סטרלינג הוא אחת ממתכות התכשיטים האהובות עלי מכיוון שהוא מזדקן היטב, לרוב יש לו פטינה אפורה או שחורה נעימה והוא פחות יקר מזהב או פלטינה.

זהב לבן יקר יותר מכסף (אך זול יותר מפלטינה), בעוד שכסף ידוע כסוג תכשיטי המתכת הזול ביותר בשוק. גם לכסף אמיתי יש ערך גבוה, ולכן פריטים העשויים מחומר זה נוטים לקבל תג מחיר גבוה יותר מאלה שנראים כמו כסף.

ישנן מספר דרכים לקבוע אם תכשיטי הכסף שלך הם כסף סטרלינג אמיתי

מצופים כסף או גרוע מכך, מפורסמים במרמה ככסף סטרלינג 925: תכשיטי כסף סטרלינג חייבים לשאת את תו האיכות 0.925, מה שאומר שההרכב מכיל 92.5% כסף טהור ו-7.5% מתכת נוספת – בדרך כלל נחושת.

דילוג לתוכן